Продовження терміну дії кваліфікованого електронного підпису онлайн (автопродовження)

 
 

Згідно із законодавством України, сертифікати кваліфікованого електронного підпису мають строго регламентований термін дії, після закінчення якого необхідно пройти процедуру оформлення КЕП повторно.

Добра новина! Продовження терміну дії сертифікатів КЕП (ЕЦП) тепер відбувається онлайн, прямо з програми "M.E.Doc"! Не потрібно витрачати час на збір документів і візити до сервісного центру!

 
Продовжити КЕП онлайн можна за умови:
 
  1. Дані підприємства, на підставі яких формувалися попередні сертифікати КЕП, не змінилися

  2. Термін дії попередніх сертифікатів ще не закінчився

 
В усіх інших випадках оформлення можливо тільки у сервісному центрі. Детально про цю процедуру читайте у нас на сайті або зателефонуйте (057) 750-85-00.

За 45 днів до закінчення терміну дії сертифікатів програма нагадає про те, що прийшов час продовжити КЕП (Мал. 1) і можна починати процедуру оформлення онлайн.

Мал. 1

 
1. Оплата нових сертифікатів та супроводу кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Рахунки, сформовані для вашого підприємства, відправлені в програму "M.E.Doc" заздалегідь.

Відкрийте, будь ласка, "M.E.Doc". У розділі "Первинні документи" - "Реєстр первинних документів" натисніть кнопку "Отримати повідомлення" (або кнопка F9 на клавіатурі).

Виберіть параметри на панелі фільтра ліворуч:

  • "Період" - поточний місяць;
  • "Тип документа" - рахунок;
  • "Напрямок" - отриманий.

Натисніть кнопку "Показати", відкрийте отримані рахунки і на вкладці "Наступні дії" підтвердіть  отримання, натиснувши на кнопку "Затвердити".

Якщо по програмі "M.E.Doc" ви отримуєте обслуговування в LOPAN group, використовуючи тарифи "Оптимальний", "Оптимальний плюс", "Комплексний" або "Максимальний", у програмі один рахунок – на нові сертифікати КЕП. Додатково ніяких оплат вам проводити не потрібно! Всі послуги із супроводу КЕП (ЕЦП) входять в ці тарифи. Сума рахунку залежить тільки від кількості сертифікатів і періоду, на який буде відбуватися продовження КЕП.

У всіх інших випадках у "M.E.Doc" ви знайдете два рахунки – на нові сертифікати і на послуги із супроводу КЕП (ЭЦП).

Супровід кваліфікованого електронного підпису – це пакет послуг для роботи з ключами КЕП (ЕЦП), який надає LOPAN group.

Ми здійснюємо комплексну підтримку користувача з усіх питань, що виникають при роботі з КЕП (ЕЦП) і електронними документами, протягом усього терміну дії сертифікатів:

- інформаційно-консультаційні послуги з оформлення/продовження/заміни сертифікатів КЕП;
- аналіз помилок у квитанціях по неприйнятим звітам і допомога в їх виправленні;
- консультації щодо процедури укладання договірних відносин з контролюючими органами;
- консультації по використанню КЕП в програмі "M.E.Doc";
- консультації з налаштування КЕП у веб-сервісах (ProZorro, Е-data, Єдиного державного реєстру декларацій та інших).
Після оплати необхідно сформувати заявки на продовження сертифікатів КЕП в програмі "M.E.Doc" і відправити їх до АЦСК "Україна" (пункт 2 цієї інструкції).

 
2. Формування секретних ключів і заявок в програмі "M.E.Doc" для продовження КЕП онлайн.

При продовженні сертифікатів КЕП (ЕЦП) будуть сформовані нові файли секретних ключів (файли з розширенням .zs2). Для їх зберігання рекомендуємо створити окрему папку на вашому комп‘ютері. Для зручності можна використовувати формат імені папки: секретні ключі, поточна дата, назва організації.
У випадку використання захищеного носія (Token) для зберігання ключів, перед генерацією нових КЕП підключить їх до вашого комп’ютера.

Для формування секретних ключів і заявок відкрийте, будь ласка, "Головне меню" - "Адміністрування" - "Сертифікати" - "Заявки на сертифікат" і натисніть кнопку "Сформувати заявки" (Мал. 2).
 
Мал. 2

У наступному вікні виберіть пункт "Продовжити на новий термін" (Мал. 3).

Мал. 3

У вікні "Сертифікати для продовження" виконайте, будь ласка, наступні дії:

1. Введіть ПІБ контактної особи вашого підприємства, відповідальної за продовження сертифікатів КЕП, і робочий номер телефона.

2. У полі "Парольний діалог" введіть слово-пароль, яке може бути використане для блокування сертифіката КЕП у телефонному режимі (у випадку компрометації ваших ключів КЕП).

3. У списку діючих сертифікатів вашого підприємства залиште позначки тільки біля тих, які необхідно продовжити. (В цій інструкції розглянуто приклад продовження сертифікатів КЕП директора, бухгалтера та печатки).

4. Виберіть період, на який будуть продовжені ваші сертифікати КЕП (повинен відповідати сумі сплаченого рахунку АЦСК "Україна").  За замовчуванням встановлений період 2 роки. При необхідності його можна змінити, натиснувши на значення "2 роки"  , період буде змінений на 1 рік (Мал. 4).

Мал. 4

Зверніть увагу! Нові сертифікати КЕП почнуть діяти за 7 календарних днів до закінчення терміну діючих сертифікатів КЕП. У разі необхідності ви можете узгодити іншу дату початку дії нових сертифікатів з нашим фахівцем за телефоном гарячої лінії техпідтримки (057) 750-85-00 (додатково 2).

Залиште позначку в полі "Надаю згоду на публікацію сертифікатів на загальнодоступному ресурсі АЦСК" для того, щоб контролюючі органи і контрагенти змогли автоматично завантажити ваші нові сертифікати.

Мал. 5
Потім перевірте, будь ласка, правильність внесених даних і натисніть кнопку "Далі".

У наступному вікні для підписання картки приєднання до Договору про надання послуг з обробки даних, постачання, видачі та обслуговування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів кваліфікованого електронного підпису натисніть, будь ласка, кнопку "Підписати" (Мал. 6).

Мал. 6

Картку приєднання необхідно підписати діючим сертифікатом КЕП (ЕЦП). Для цього у вікні "Підпис" вкажіть шлях до каталогу з файлами діючих секретних ключів, введіть пароль і натисніть кнопку "ОК" (Мал. 7). 

Мал. 7
 
Зверніть увагу! Якщо ваші ключі зберігаються на захищеному носії (Токені), підключить його до свого комп’ютера. Далі для підписання встановіть відмітку "Використовувати захищений носій", введіть пароль до Токена і натисніть кнопку "ОК" (Мал. 8).   

Мал. 8

У наступному вікні "Генерація секретного ключа" виберіть спосіб зберігання файлу секретного ключа КЕП: на комп’ютер або на захищений носій. Нижче будуть описані обидва варіанти, виберіть, будь ласка, потрібний вам.

1. Генерація секретного ключа на комп’ютер.

У вікні "Генерація секретного ключа" поставте позначку в полі "Зберігати секретний ключ у файл" і введіть пароль до нового файлу секретного ключа. Пароль повинен містити щонайменше 3 символи (будь-яка комбінація букв, цифр, інших символів). Зверніть, будь ласка, увагу на розкладку клавіатури і режим "Caps Lock" (Мал. 9).

Далі вкажіть каталог (виберіть раніше створену папку на комп’ютері), у який будуть збережені нові файли секретних ключів (файли з розширенням .zs2).

Зверніть увагу! При генерації секретних ключів вводиться пароль, який буде далі використовуватися кожного разу під час накладання КЕП (ЕЦП). Запам’ятайте введені паролі і каталог для зберігання секретних ключів на вашому комп’ютері (рекомендується створити додаткову копію каталогу з файлами секретних ключів на флешці або іншому носії). У випадку, якщо секретні ключі або паролі до них загублені, вихід тільки один – отримання нових КЕП.

Для завершення генерації секретного ключа натисніть кнопку "ОК" (Мал. 9).

Мал. 9

У наступному вікні програма повідомить про успішне збереження секретного ключа у зазначеному каталозі. Натисніть кнопку "ОК" (Мал. 10).

Мал. 10

2. Генерація секретних ключів на захищеному носії (Token).

У вікні "Генерація секретного ключа" поставте позначку у полі "Зберігати секретний ключ на захищений носій".

Зверніть увагу! На момент генерації ключа захищений носій (Токен) повинен бути підключений до комп’ютера.

В полі "Захищений носій для збереження секретних ключів" виберіть захищений носій, на який буде збережений секретний ключ, і введіть до нього пароль в полі  "Пароль носія".

На одному захищеному носії  передбачено зберігання декількох файлів ключів. Нові ключі можна записати на той же носій, де зберігаються діючі ключі КЕП (ЕЦП).
 
Зверніть увагу! Новий захищений носій вже має пароль, встановлений виробником. Стандартний пароль захищеного носія від виробника ТОВ "АВТОР" - "12345678". Для безпечного використання КЕП після генерації ключів пароль необхідно замінити. Якщо пароль вже змінений, використайте його при генерації нового ключа. Механізм зміни пароля до захищеного носія описаний в пункті 3 цієї інструкції.

Для завершення генерації секретного ключа натисніть кнопку "ОК" (Мал. 11).

Мал. 11

У наступному вікні програма повідомить про успішне збереження секретного ключа на захищений носій і заявки на отримання сертифіката за вказаним шляхом. Натисніть кнопку "ОК" (Мал. 12). 

Мал. 12

Зверніть увагу!
Секретний ключ зберігається тільки на тому захищеному носії, який був вказаний під час генерації КЕП. З метою безпеки копіювання ключа з захищеного носія заборонено. При втраті захищеного носія процедуру оформлення КЕП необхідно проходити повторно в сервісному центрі АЦСК.

Далі необхідно підписати сформовану заявку чинним сертифікатом КЕП. Для цього у вікні "Підпис" вкажіть, будь ласка, шлях до каталогу з файлами діючих секретних ключів, введіть пароль і натисніть кнопку "ОК" (Мал. 13).

Якщо поточні ключі записані на захищеному носії, то виконайте підписання за їх допомогою.

Мал. 13

У наступному вікні "Вибір адресата" натисніть кнопку "ОК" для відправки заявки на сертифікацію до АЦСК "Україна" (Мал. 14).

Мал. 14

При продовженні декількох сертифікатів КЕП процедура генерації секретних ключів і підписання заявок здійснюється для кожного сертифіката окремо і буде автоматично повторена для всіх обраних сертифікатів.
Після завершення процедури натисніть кнопку "Оплату вже здійснено" у вікні, що відкриється (Мал. 15).

Мал. 15

У наступному вікні програма повідомить про успішну відправку заявок. Натисніть, будь ласка, кнопку "Продовжити роботу" (Мал. 16).

Мал. 16

Ваші заявки на продовження нових сертифікатів КЕП відправлені.
 

3. Зміна пароля захищеного носія (Токена).

Для зміни пароля до захищеного носія відкрийте, будь ласка, "Головне меню" - "Адміністрування" - "Сертифікати". У меню "Файл" з випадаючого списку виберіть пункт "Захищений носій (Token)" і далі "Зміна пароля" (Мал.  17).

Зверніть увагу! На момент зміни пароля захищений носій повинен бути підключений до комп’ютера.

Мал. 17

У вікні "Зміна пароля" в полі "Пристрій для збереження секретних ключів" натисніть кнопку  і виберіть захищений носій, пароль до якого буде змінюватися. Далі введіть поточний пароль до захищеного носія і два рази новий пароль у відповідні поля, і натисніть кнопку "ОК" (Мал. 18).

Мал. 18

Зверніть увагу! Пароль до захищеного носія використовується при кожному накладанні КЕП (ЕЦП). Кількість спроб неправильного введення пароля обмежена виробником захищеного носія. Виробник ТОВ "АВТОР" допускає 7 спроб введення. Якщо на 7-й раз пароль було введено невірно, захищений носій блокується. Для розблокування захищеного носія його необхідно повністю очистити. У такому випадку всі дані з захищеного носія видаляються. Для оформлення нового ключа необхідно буде пройти процедуру отримання кваліфікованого електронного підпису в сервісному центрі АЦСК.

У наступному вікні програма повідомить про успішну зміну пароля захищеного носія. Натисніть, будь ласка, кнопку "ОК" (Мал. 19).

Мал. 19

Пароль захищеного носія змінено.


4. Завантаження нових сертифікатів КЕП в програму "M.E.Doc".

Після успішної обробки заявок в програмі "M.E.Doc" з’явиться повідомлення про наявність нових сертифікатів. Для їх завантаження натисніть, будь ласка, кнопку "Завантажити" (Мал. 20).

Мал. 20

Нові сертифікати успішно завантажені у програму.

Працювати з новими сертифікатами ви зможете з дати початку їх дії.

Зверніть увагу! Нові сертифікати КЕП почнуть діяти за 7 календарних днів до закінчення терміну діючих сертифікатів КЕП.

З дати початку дії необхідно надати інформацію про них до контролюючого органу – відправити Повідомлення про реєстрацію електронного цифрового підпису в Державну податкову службу України. Процедура відправки докладно розглянута в інструкції "Завантаження нових сертифікатів у "M.E.Doc" і укладання договірних відносин з контролюючими органами при ПРОДОВЖЕННІ КЕП" (пункти 2 і 4).


Шановний бухгалтер! Всі додаткові питання стосовно інструкції ви можете задати за телефоном нашої гарячої лінії техпідтримки 0 800 750 855 безкоштовно з мобільного по Україні.
 
Приємної роботи!


Cвязь
с горячей линией

Ожидайте, пожалуйста, звонок на ваш мобильный телефон

00мин: 30сек

Для мгновенной связи с горячей линией введите, пожалуйста, свой номер мобильного телефона